goodbyestuff.blogg.se

Lever på 31kvm och rensar för att leva ett mer minimalistiskt och hållbart liv.

Utmaning - 14 dagar av rensning

Kategori: Rensa, rensa i 14 dagar

Jag tänker att jag ska börja med en utmaning - rensa varje dag i 14 dagar. Jag väljer små områden i lägenheten att se över och rensa ut i. 
 
14 dagar kanske låter lätt, å andra sidan så har jag kommit en bit i min rensning och jag behöver nu en push i att rensa ännu mer. Tänka igenom igen. Vad är det som är överflödigt? Hur många saker behöver jag i min vardag egentligen? 
 
Första rensningen var något jag tänkt på senaste veckan. Koppar. Hur många koppar har man inte? Gärna udda koppar som man har fått i present. Eftersom jag endast är en i mitt hushåll så behöver jag inte 8 koppar. Mer rimligt med två. En till mig och en till en eventuell besökare. Det är inte jätteofta som vi är fler i min lägehet. Om jag så nu vill bjuda in på storfika så tänker jag att det går att lösa på andra sätt. Det får bli då-tidends problem. Om det nu ens blir ett problem... 
 
Före: 
 
Efter:
 
Utrensat:
Lite dåligt ljus i mökret... Men syftet kom fram med bilderna. 
 
Resultat:
- 5 koppar
 
Dessa kommer sorteras i källsorteringen för porslin såkart! 
 

 
Kommentera inlägget här: